Historie

De Stichting Inkoopbureau West-Brabant is op 1 januari 2002 opgericht door 10 kleine en middelgrote gemeenten in West-Brabant en Zuid-Holland Zuid. Het Inkoopbureau is opgericht met als doel om de inkoopfunctie bij de deelnemende gemeenten te professionaliseren. Individueel waren de gemeenten te klein om een eigen inkoopadviseur in dienst te kunnen nemen, maar door de handen in een te slaan zijn zij er toch in geslaagd om hun inkoopfunctie op een professionele manier vorm te geven. Inmiddels zijn er 25 deelnemers bij de Stichting Inkoopbureau West-Brabant aangesloten. Het merendeel daarvan zijn gemeenten, maar inmiddels bevinden zich onder de deelnemers ook enkele gemeenschappelijke regelingen.


Missie & Visie

Onze deelnemers in de ruimste zin van het woord ontzorgen op het gebied van inkoop.


Wij willen in Zuidwest Nederland hét toonaangevende instituut zijn, om in elke inkoop gerelateerde behoefte van onze deelnemers te kunnen voorzien, met professionele en integere medewerkers


Bestuur

Het Algemeen Bestuur van het Inkoopbureau West-Brabant is samengesteld uit vertegenwoordigers van alle deelnemers.
Vanuit het Algemeen Bestuur is een Dagelijks Bestuur gekozen.

De samenstelling van het Dagelijks Bestuur is:

De heer J.P.M. Klijs                                       gemeente Moerdijk                           voorzitter                       
 De heer H.J. Flieringa  gemeente Cromstrijen  vice-voorzitter
 Mevrouw H. van Rijnbach-de Groot  gemeente Etten-Leur  secretaris
 De heer M. Delhez  gemeente Noord-Beveland  penningmeester
 De heer E. van Dijk  gemeente Alphen-Chaam  

 


INKOOPBUREAU WEST-BRABANT © 2015